Pojazd był jedną z gwiazd imprezy o nazwie „Fascynacja quattro”, którą zorganizowano w Montrealu dla uczczenia legendarnego napędu na wszystkie koła Auto, które w 2010 obchodziło trzydziestą rocznicę powstania.
Najnowszy członek rodziny quattro został wyposażony w technologię bardzo podobną do tej, z jakiej korzystają modele A3 i TT. Jej centralną częścią jest sterowane elektronicznie, hydrauliczne sprzęgło wielotarczowe ulokowane przed tylną osią, by zoptymalizować rozkład ciężaru. W jego wnętrzu znajduje się szereg tarcz, które obracają się zanurzone w oleju.
W normalnym trybie jazdy sprzęgło przekazuje większą część mocy silnika na przednie koła. Jeśli przednia oś utraci przyczepność, sprzęgło może natychmiast zmienić rozdział momentu faworyzując tylną oś.
Obecnie system quattro stosowany jest w ponad 120 wariantach modeli Audi, od hatchbacka A3 po supersamochód R8.