Pierwsze testy przeprowadzono natomiast w USA, na Florydzie – podczas 12-godzinnego wyścigu na torze w Sebring.
Audi R18 „Evolution 2” powstało na podstawie rezultatów poprzednich testów na torze oraz w tunelu aerodynamicznym, podczas których szczególny nacisk położono na optymalizację kształtu nadwozia i efektywny system chłodzenia silnika V6 TDI.
Audi R18 po raz pierwszy pojawiło się publicznie w Sebring. Testowano dwa pojazdy „Evolution 2”, a towarzyszyło im Audi R15 TDI, jako samochód porównawczy. Przejechały tysiące kilometrów, dostarczając inżynierom Audi informacji o ustawieniach, aerodynamice, zachowaniu opon, wydajności układu chłodzącego i niezawodności mechanizmów.
Testowane prototypy wróciły do Europy drogą lotniczą, a już dziś w siedzibie Audi Sport są rozmontowywane, by można było poddać dokładniejszej analizie poszczególne komponenty. Ostateczny design pojazdu, który wystartuje w wyścigu Le Mans zostanie ogłoszony 24 kwietnia. Audi R18 weźmie także udział w 6-godzinnym wyścigu w Spa-Francorchamps, 7 maja.