2,5-litrowa jednostka jest montowana w modelach Audi RS3 Sportback i Audi TT RS w wariantach Coupe oraz Roadster i została wyposażona zarówno w turbodoładowanie, jak i technologię wytrysku bezpośredniego FSI, dwa z najważniejszych rozwiązań technologicznych Audi.
Przy pojemności 2480 centymetrów sześciennych silnik generuje moc 340 KM (250 kW) w zakresie od 5400 do 6500 obr./min. i osiąga maksymalny moment obrotowy 450 Nm w zakresie od 1600 do 5300 obr./min.
Jury konkursu „International Engine od the Year” tak skomentowało swój wybór: To z pewnością najlepszy silnik turbo ostatnich lat. Moment obrotowy, moc i świetne brzmienie – ten silnik ma to wszystko! Jest mocnym nawiązaniem do wyścigowej jednostki stworzonej przez quattro, która rozsławiła Audi.
Audi TT RS Coupe stworzone przez quattro GmbH przyspiesza z miejsca do 100 km/h w 4,3 sekundy (Roadster czyni to w 4,4 sekundy), a oba warianty mogą osiągnąć prędkość maksymalną 280 km/h.
Audi oferuje obecnie ten silnik również dla modelu RS3 Sportback. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zabiera mu 4,6 sekundy i rozwija prędkość maksymalną 250 km/h.