..sprawia wrażenie bardzo zwinnego – jego proporcje są typowo sportowe, a niska linia dachu płynnie przechodzi w płaskie słupki D. Dostępne w wyposażeniu dodatkowym reflektory i światła tylne w technologii LED zachwycają zarówno pod względem technicznym, jak i wizualnym.
Nowy Avant wyznacza swoją niską masą nowe standardy. Jego nadwozie w 20% składa się z komponentów aluminiowych - Audi jako pionier w dziedzinie lekkich konstrukcji po raz kolejny podnosi poprzeczkę. W stosunku do poprzedniego modelu ciężar samochodu obniżono o prawie 70 kg - A6 Avant 2.0 TDI waży zaledwie 1 640 kg.
Podstawowa przestrzeń bagażowa wynosi 565 litrów, a przy całkowicie złożonych siedzeniach tylnych powiększa się do 1680 litrów. Na życzenie dostępnych jest wiele funkcji specjalnych. Godny uwagi jest np. czujnik ruchu automatycznie otwierający pokrywę bagażnika. Wykonanie odpowiedniego ruchu nogą pod tylnym zderzakiem aktywuje system, który po wykryciu kluczyka komfortowego uruchamia elektryczny zamek i automatycznie otwiera bagażnik.
Wszystkie silniki nowego Audi A6 Avant wyposażono w bezpośredni wtrysk paliwa; do wyboru są dwie jednostki benzynowe i cztery wysokoprężne. Ich osiągi sięgają od 130 kW (177 KM) do 230 kW (313KM). Wysoka moc idzie w parze z wydajnością – silnik 2.0 TDI zużywa średnio 5,0 l na 100 km. Wszystkie silniki wykorzystują technologie z modułowego systemu Audi, co umożliwiło redukcję zużycia paliwa nawet o 18%.
W zależności od jednostki napędowej nowe Audi A6 Avant zjeżdża z taśmy produkcyjnej z jedną z następujących przekładni: 6-biegową manualną, sportową 7-biegową S tronic, bezstopniową multitronic lub komfortową 8-biegową tiptronic. Dostępna jest wersja z napędem na przednią oś lub ze stałym napędem na cztery koła quattro nowej generacji ze sportowym mechanizmem różnicowym, który zapewnia optymalne rozłożenie mocy na tylne koła.
Również podwozie zostało wykonane z wielką precyzją, stanowiąc przykład idealnego połączenia sportowej dynamiki z wysokim komfortem jazdy. System Audi drive select jest seryjnie montowany, a nowe elektromechaniczne wspomaganie układu kierowniczego pracuje jeszcze wydajniej.
W modelach z napędem na przednią oś elektroniczny system stabilizacji toru jazdy ESP z elektroniczną blokadą poprzeczną gwarantuje większą precyzję jazdy. Opcjonalnie oferowane jest adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne adaptive air suspension oraz dostępny nieco później na rynku dynamiczny układ kierowniczy. Wnętrze nowego Audi A6 Avant wyróżnia się lekkim stylem, bezkompromisową dbałością o szczegóły, bogatym wyposażeniem i idealną ergonomią. Do rozwiązań najwyższej klasy zaliczyć można wyświetlacz Head-up, oświetlenie adaptive light z płynną regulacją zasięgu reflektorów, przednie fotele z funkcją wentylacji i masażu oraz wiele systemów multimedialnych – m.in. system nawigacji satelitarnej MMI Navigation plus z ekranem dotykowym oraz system nagłaśniający Bang & Olufsen Advanced Sound.
A6 Avant może być wyposażone w pełen dostęp do Internetu. We współpracy z Google oferowane są specjalne usługi w trybie online, np. wyszukiwanie celów podróży za pomocą komunikatów głosowych. Bezprzewodowy dostęp do Internetu w technologii WLAN umożliwia pasażerom nieograniczone surfowanie po Internecie i dostęp do poczty elektronicznej. Serwisy informacyjne Audi online informują kierowcę o bieżącym natężeniu ruchu na wybranej przez niego trasie.
Nowe Audi A6 Avant może zostać wyposażone we wszystkie oferowane przez markę systemy wspomagające, które zapewniają kierowcy jeszcze większe bezpieczeństwo i przyjemność jazdy. Niektóre z nich ściśle współpracują z systemem nawigacji MMI Navigation plus, co dodatkowo podnosi ich funkcjonalność. Niebawem dostępna będzie nowa opcja w ofercie Audi – Audi Parking System „Top View”: cztery małe kamery rejestrują bezpośrednie otoczenie samochodu i przekazują obraz przetworzony przez szybkie oprogramowanie na duży wyświetlacz pokładowy. Widok z kamer można regulować na wiele sposobów.