Zwiększenie mocy było możliwe dzięki przemapowaniu jednostki kontrolnej 3-litrowego, turbodoładowanego silnika. {W rezultacie S5 Cabrio dysponuje 410 KM mocy zamiast fabrycznych 333 koni mechanicznych i 502 Nm maksymalnego momentu obrotowego zamiast standardowych 467 Nm. Zmodyfikowane Audi S5 Cabrio rozpędza się z miejsca do 100 km/h w 4,3 sekundy, to jest o 0,7 sekundy szybciej niż standardowy model.
Audi otrzymało także nowy, stalowy układ wydechowy Quad outlet T304 z końcówkami rur wydechowych grawerowanymi za pomocą lasera. Specjaliści z STaSIS Engineering popracowali również nad zawieszeniem, ma ono teraz regulowaną wysokość i zestaw amortyzatorów Ohlins SL o degresywnej amortyzacji. Dzięki temu Audi jest zdolne osiągnąć przyspieszenie poprzeczne 100 g, podczas gdy fabryczna wersja osiąga tylko 0,86 g.
By zrównoważyć dodatkową dawkę mocy STaSIS zaopatrzyło S5 Cabriolet Challenge w układ hamulcowy w tarcze o średnicy 370 mm z przodu z 6-tłoczkowymi zaciskami Alcon, klocki o wysokiej wydajności i plecione przewody hamulcowe ze stali nierdzewnej.
Elementami poprawiającymi stronę wizualną Audi są – dwubarwny lakier nadwozia i wyjątkowo lekkie felgi z kutego aluminium o średnicy 20 cali.