Przeprojektowano tylne i przednie reflektory, wprowadzono nowe kolory i materiały wykończeniowe we wnętrzu. Nowy zderzak przedni ma bardziej wydatne wloty powietrza z masywniejszymi rozpórkami i płaskie światła przeciwmgielne. Maska silnika ma ostrzej zarysowane krawędzie, by uwydatnić jej trójwymiarowość. Cała przednia część wydaje się jeszcze szersza i bardziej płaska.
Minimalnie (o 1 milimetr) zwiększyły się też wymiary Audi A5 - A5 Sportback ma 4,71 m długości, Coupe i Cabriolet 4,63 m długości.
W kabinie znajdziemy nową kierownicę i przycisk regulujący opcjonalny system dogrzewania i wentylowania foteli. Deska rozdzielcza i konsola środkowa mają wykończenia w nowych kolorach. Klienci będą mogli także wybierać spośród nowych rodzajów tapicerek i elementów dekoracyjnych, w Sportbacku skóra nappa zastąpi Valconę. Sportback będzie także opcjonalnie dostępny w wersji 5- osobowej.
Będzie można także zamówić dodatkowo sportowy pakiet S line. Obejmuje on czarne wykończenia wnętrza kabiny z akcentami w postaci eleganckich aplikacji. Sportowe zawieszenie obniża nadwozie o 10 mm, a zestaw uzupełniają 18-calowe felgi.
Każdy z czterech diesli TDI i trzech jednostek benzynowych TFSI posiada wytrysk bezpośredni i korzysta z doładowania. Zużycie paliwa zmniejszono średnio o 11 procent.
W przeprojektowanej jednostce 1.8 TFSI zastosowano szereg innowacji w zakresie kontroli nad zaworami, temperaturą, układem wtryskowym i turbosprężarką. A A5 Coupe 4-cylindrowy silnik zużywa średnio 5,7 l paliwa na 100 km i emituje 134 g CO2 na km (21% mniej niż w poprzedniej wersji). Moc 1.8 TFSI to 170 KM (125 kW).
Moc 2.0 TFSI nie zmieniła się i wynosi 211 KM (155 kW). Nową jednostką w ofercie jest 3.0 TFSI, turbodoładowany silnik V6 o mocy 272 KM (200 kW).
4-cylindrowe diesle również uległy modyfikacjom ulepszającym ich charakterystykę. 2.0 TDI z przekładnią manualną w A5 Coupe zużywa średnio 4,7 l paliwa na 100 km i emituje 122 g CO2/km. Jednostka 3.0 TDI o mocy 204 KM (150 kW) to najoszczędniejszy 6-cylindrowy diesel w swojej klasie na całym świecie. W A5 Coupe ze skrzynią multitronic potrzebuje średnio 4,9 l oleju napędowego na 100 km. Emisja CO2 wynosi przy tym 129 g/km.
Drugi wariant 3.0 TDI generuje 245 KM (180 kW) mocy. Pojawi się nieco później w modelu A5, który będzie pierwszym coupe na rynku spełniającym założenia normy Euro 6.
Wszystkie silniki mogą współpracować z 6-biegową przekładnia manualną, skrzynią multitronic, 7-biegową przekładnią S tronic, a napęd może być przekazywany na przednią oś lub wszystkie koła. Opcjonalnie w modelach A5 quattro dostępny jest sportowy dyferencjał zapewniający maksymalną precyzję prowadzenia i świetną trakcję. System ESP z elektroniczną blokadą mechanizmu różnicowego jest wyposażeniem standardowym we wszystkich wersjach A5 z napędem na przednią oś.
Auto standardowo porusza się na oponach 225/50 z 17-calowymi felgami, opcjonalnie dostępne są opony 265/30 z 20-calowymi obręczami.
Audi A5 wyposażono także w system drive select dostosowujący charakterystykę samochodu do potrzeb kierowcy: Ten innowacyjny system regulacji dynamiki jazdy pozwala na dowolną konfigurację ustawień takich komponentów samochodu jak silnik, skrzynia biegów, układ kierowniczy, układ tłumienia oraz sportowy mechanizm różnicowy, i na dostosowanie jej do indywidualnych oczekiwań kierowcy. System Audi drive select gwarantuje jednocześnie sportową jazdą z zachowaniem wysokiego komfortu.
System aktywuje się za pomocą przycisków w konsoli środkowej, umożliwiających wybór poszczególnych trybów Audi drive select: comfort, automatic i dynamic. W samochodzie wyposażonym w system MMI kierowca ma dodatkową możliwość konfiguracji indywidualnego profilu.
Audi drive select może także zostać połączony z dynamicznym układem kierowniczym lub regulatorem tłumienia amortyzatorów i/lub ze sportowym mechanizmem różnicowym.
Audi A5 korzysta również z asystenta zmiany pasa ruchu, poddającego stałej kontroli przestrzeń w tzw. „martwym polu“ i sygnalizującego kierowcy za pomocą świateł LED zintegrowanych z lusterkiem pojawienie się w nim lub zbliżanie do niego innego pojazdu.
Uaktualniono systemy informacyjno-rozrywkowe, wszystkie modele z linii A5 zostały wyposażone z radioodbiornik z odtwarzaczem CD i osiem głośników. Opcjonalnie można wyposażyć pojazd w system MMI navigation plus z dużym dyskiem, 7-calowym, kolorowym wyświetlaczem i odtwarzaczem płyt DVD., w którym usprawniono sposób nawigacji.