Na Tokio Motor Show 2005 Audi zaprezentowalo nowość w segmencie sportowej klasy kompaktowej: model studyjny Shooting Brake Concept jest kolejną, innowacyjną interpretacją aktualnego języka formy Audi, łączy w sobie dynamikę samochodu sportowego z nowym poczuciem przestronności i dużą funkcjonalnością.
Z sześciocylindrowym silnikiem o pojemności 3.2 litra i mocy 250 KM ze stałym napędem na wszystkie koła quattro Shooting Brake Concept zapewnia dynamikę jazdy w niczym nie ustępującą wyglądowi zewnętrznemu. Na przyspieszenie od 0 do 100 km/h model ten potrzebuje tylko sześciu sekund, a prędkość maksymalna jest ograniczona elektronicznie do 250 km/h.
Elementem przykuwającym uwagę z przodu auta jest osłona chłodnicy Singleframe z chromowanymi poprzeczkami. Trójkątne ukształtowanie przodu – dodatkowo podkreślone przez duże, umieszczone z boku wloty powietrza – oraz dynamiczny kształt przykrytych przezroczystą pokrywą reflektorów nadają jego obliczu ofensywny charakter. Wygląd tego modelu studyjnego z charakterystycznymi liniami przedniej części auta, świadomie nawiązuje do aktualnych samochodów wyścigowych A4 z DTM oraz wizjonerskiego samochodu studyjnego Audi RSQ.
Nowym elementem sylwetki jest podniesione w górę zakończenie okien bocznych. Razem z szerokim tylnym słupkiem podkreśla ono masywność części tylnej. To tutaj znajduje się optyczny punkt ciężkości polakierowanego perłowym lakierem Bionic White modelu Shooting Brake Concept. Płaski trapez tylnego okna i wyraźnie uwypuklona klapa bagażnika stanowią przeciwwagę dla płaskiego przodu i sprawiają, że auto wygląda jak przyczajone do skoku. Typowe dla każdego modelu studyjnego Audi: Shooting Brake Concept obok licznych innowacji stylistycznych prezentuje w Tokio także wiele nowych rozwiązań technicznych. Należą do nich: układ amortyzowania Audi magnetic ride, udoskonalony system nawigacji Plus z monitorem Touch Screen i opcją rozpoznawania pisma oraz nowoczesne, diodowe reflektory przednie.