Odświeżone Audi A4 wyróżnia się nową osłoną chłodnicy oraz przeprojektowanymi reflektorami ze zintegrowanymi światłami do jazdy dziennej LED. Nowe są też zderzaki z przodu i z tyłu oraz tylne światła wykonane w technologii LED.
Zewnętrzne modyfikacje przełożyły się na niewielką zmianę rozmiarów nadwozia wszystkich wersji. Audi A4 sedan i Avant mierzą teraz 4,70 m długości, natomiast modele allroad quattro oraz S4 mierzą 4,72 m. Rozstaw osi wszystkich wariantów jest taki sam i wynosi 2,81 m. Szerokość nadwozia to odpowiednio 1,83 m i 1,84 m. Wysokość w zależności od wersji zawiera się w przedziale od 1,41 do 1,50 m.
Wewnątrz pojawiły się nowe kolory wykończeniowe, natomiast nabywca może wybrać jedną z kilku nowych stylizacji koła kierownicy.
Wszystkie oferowane obecnie silniki są mocniejsze, a jednocześnie zużywają mniej paliwa. Unowocześniona jednostka 2.0 TDI dostępna jest w kilku wariantach mocy: 136, 164 i 177 KM. Najoszczędniejsza wersja 2.0 TDI 136 KM zadowala się średnio 4,2 litra oleju napędowego na 100 kilometrów. Dodatkowo, producent wprowadził czterocylindrowe silniki Diesla rozwijające 120 i 143 KM oraz jednostki V6 TDI, z których najmocniejsza produkuje 245 KM.
Nowością na froncie motorów benzynowych jest silnik 1,8 TFSI o mocy 170 KM, który występuje także w „zdławionej” wersji 120 KM. W ofercie są też jednostki 2,0 TFSI (211 KM) oraz 3,0 TFSI (272 KM i 333 KM w wersji S4).
Standardem w modelach z napędem na przednie koła jest 6-biegowa przekładnia manualna, natomiast w opcji dostępna jest skrzynia multitronic. Wersje quattro mogą współpracować z „manualem” lub 7-biegową przekładnią S tronic.
Wyższy komfort jazdy w nowych modelach zapewniają z kolei przeprojektowane amortyzatory.