Do swego modelu A6 niemieckie Audi wprowadziło znany i sprawdzony 115-konny silnik wysokoprężny. Ta wyposażona w bezpośredni wtrysk paliwa jednostka o momencie obrotowym 285 Nm pochodzi od Volkswagena i niewątpliwie należy do najlepszych silników w tej klasie pojemności. Według zapewnień specjalistów z Audi motor ten odznacza się najwyższym potencjałem ciśnieniowym ze wszystkich dotychczasowych konstrukcji, gdyż ciśnienie wtrysku dochodzi w tym przypadku do 2050 barów. W praktyce zapewnia to osiąganie dużych wartości momentu obrotowego przy jednoczesnym, maksymalnym obniżeniu zużycia paliwa.
Napęd z silnika za pośrednictwem pięciostopniowej skrzyni biegów przekazywany jest na koła tylne. Osiągi auta zbliżają go do konstrukcji zasilanych benzyną. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h w przypadku limuzyny trwa tylko 11,6 sekundy a w kombi- 11,9. Prędkość maksymalna sedana określona została na 196 km/h a wersji Avant na 194 kilometry. Przeciętne zużycie paliwa wynoszące tylko 5,6 l/100 km w połączeniu z 70-litrowym zbiornikiem sprawia, że jednorazowo autem można przejechać 1250 kilometrów. Dodatkową zaletą silnika jest jego niska emisja spalin, dzięki której spełnia on normę EU III.