...Audi Sport Team Joest weźmie udział w nowo utworzonych zawodach FIA o Światowe Mistrzostwo Długodystansowe (WEC).
W ślad za pierwszym zwycięstwem silnika TFSI (2001) i historycznym pierwszym triumfem samochodu napędzanego silnikiem diesla (2006), marka z czterema pierścieniami wyznacza kolejny techniczny kamień milowy w najbardziej znanym i najważniejszym na świecie wyścigu długodystansowym.
Rozwój technologii hybrydowej na potrzeby Le Mans jest co najmniej tak ambitny i wymagający, jak na początku był nasz projekt z silnikiem diesla, wyjaśnia szef Audi Motorsport Dr Wolfgang Ullrich. Pierwsze wyniki testów są bardzo obiecujące. Jesteśmy podekscytowani i ciekawi, jak ta technologia zachowa się w połączeniu z naszą ultra lekką konstrukcją na torze w Le Mans. Cały czas widzimy jednak, podobnie jak nasi koledzy w dziale rozwoju, duże możliwości związane z konwencjonalnym napędem. Dlatego jesteśmy zadowoleni, że komisja selekcyjna ACO i FIA zaakceptowała zgłoszenie i cztery nasze samochody mogą wziąć udział w jubileuszowym wyścigu Le Mans.
Audi Sport Team Joest wprowadził dwa samochody do nowych zawodów FIA World Endurance Championship (WEC). Audi planuje także wystawić dodatkowe samochody w wybranych wyścigach, takich jak 12-godzinny w Sebring (USA) i 6-godzinny w Spa-Francorchamps (Belgia), które dla zespołu Audi będą jednocześnie próbą generalną przed Le Mans.
W 80. edycji francuskiego długodystansowego klasyka, Audi startuje z numerami “1” i “2” (napęd hybrydowy) oraz “3” i “4”. Zgodnie z przepisami, każdy samochód ma teraz jednego kierowcę. Kierowcy to Andre Lotterer, Allan McNish, Timo Bernhard i Oliver Jarvis.
Nowy sportowy prototyp Audi z napędem hybrydowym zostanie zaprezentowany pod koniec lutego. Pierwszy start przewidziano 5 maja, w 6-godzinnym wyścigu w Spa-Francorchamps. W wyścigu otwierającym sezon Mistrzostw Świata, 17 marca w Sebring, Audi Sport Team Joest wystartuje raz jeszcze w Audi R18 TDI, które były zwycięzcami Le Mans w roku ubiegłym. Audi wygrywało 24-godzinny wyścig Le Mans w sumie dziesięć razy od 2000 roku, co czyni go najbardziej utytułowaną marką w najnowszej historii wyścigu.