To już trzecie zwycięstwo tej jednostki napędowej w międzynarodowym konkursie. W 2.5 - litrowym silniku, w który wyposażone są m.in. Audi RS3 Sportback oraz Audi TT RS plus Coupe oraz Roadster, Audi stosuje swoje dwie kluczowe technologie: turbodoładowanie i wtrysk bezpośredni FSI. To one doprowadziły markę z czterema pierścieniami do zwycięstwa.
Jednostka ma szeroki zakres momentu obrotowego i świetne brzmienie. Silnik, który znacząco wyróżnia się spośród innych. - brzmiało uzasadnienie jury.
Nowe modele Audi TT RS plus Coupe i Roadster, wprowadzone na rynek w marcu 2012 r., przy poj. skokowej 2480 cm³ i momencie obrotowym od 5500 do 6700 obr/min. osiągają moc 265 kW (360 KM). Maksymalny moment obrotowy - 465 Nm jest dostępny od 1650 do 5400 obr/min. Samochód przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,1 s. (Roadster - 4,2 s.). Opcjonalnie auta z tym silnikiem mogą osiągać prędkość maksymalną 280 km/h.
Audi oferuje ten silnik również w modelu RS3 Sportback. Przy pojemności skokowej 2480 cm³ i momencie obrotowym od 5400 do 6500 obr/min., osiąga moc 250 kW (340 KM). Maksymalny moment obrotowy 450 Nm dostępny jest od 1600 do 5300 obr/min.
Auto przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,6 s. - to wynik najlepszy w klasie. Prędkość maksymalna – fabrycznie ograniczona - wynosi 250 km/h.
To już ósma z rzędu nagroda dla Audi w konkursie „International Engine of the Year”. W latach 2005 - 2009 tytuł ten w kategorii silników o pojemności od 1.8 do 2.0 l. zdobywał dla Audi silnik 2.0 TFSI.