...to od dziś możecie jedynie liczyć na zakup modelu używanego, ponieważ z linii produkcyjnej w fabryce Audi w Neckarsulm właśnie zjechał ostatni model R8 GT Spyder i edycja została tym samym wyprzedana. Ostatni model z limitowanej serii jest przeznaczony dla klienta z Niemiec, a jego nadwozie polakierowano na kolor niebieski. Ostatni model serii GT był jednocześnie 20-tysięcznym egzemplarzem Audi R8 wyprodukowanym w Neckarsulm.
Przypomnijmy, że historia Audi R8 rozpoczęła się sześć lat temu i można powiedzieć, że była to kariera usłana sukcesami. Dynamiczne Audi R8 oferowane w dwóch wariantach: Coupe oraz Spyder i w dwóch wersjach silnikowych, z jednostką V8 i V10 od samego początku świetnie się sprzedawało. W 2011 roku pojawiło się Audi R8 GT. Rynek i branża motoryzacyjna doceniły jego wyjątkową stylistykę i w 2011 Audi R8 GT wyróżniono tytułem Sportowego Samochodu Roku.
Seria spodobała się także tunerom i powstało kilka ciekawych wariacji na jej temat, warto wspomnieć choćby o: Audi R8 GTS zaprezentowanym przez ABT Sportsline lub Audi R8 GT Supersport Edition przygotowanym przez Wheelsandmore.
Jak producent z Niemiec zamierza rozwijać dalej rodzinę R8? Dla miłośników edycji specjalnych przygotował model R8 V8 , który do sprzedaży wejdzie już w tym miesiącu. Jednak w dłuższej perspektywie czasowej na pewno postawi na pierwsze Audi napędzane wyłącznie energią elektryczną, czyli model Audi R8 e-tron. Będzie on również produkowany w warsztatach w Neckarsulm.
Zapowiada się bardzo ciekawy dalszy ciąg historii R8, ponieważ jeszcze przed debiutem rynkowym Audi R8 e-tron ustanowiło rekord świata dla pojazdów elektrycznych na Nordschleife na torze Nurnburgring. Warto dodać, że pojazd poddany próbie szybkości na najsłynniejszym niemieckim torze został wyposażony w fabryczny układ napędowy, bez żadnych modyfikacji.
Audi R8 e-tron wejdzie do sprzedaży pod koniec tego roku.