Audi A3 z najwyższą notą od Euro NCAP

Audi A3 z najwyższą notą od Euro NCAP30.08.2012
Najnowszą serię testów zderzeniowych Euro NCAP Audi A3 ukończyło ze świetnym wynikiem pięciu gwiazdek, zdobywając 95% wszystkich, możliwych do uzyskania punktów za ochronę dorosłych pasażerów, 87% punktów za ochronę dorosłych, ...

...74% punktów za ochronę pieszych i 86% punktów za dodatkowe systemy bezpieczeństwa.

Najwyższe oceny Audi A3 uzyskało za ochronę kierowcy i pasażera siedzącego z przodu, w teście zderzeniowym przednim i bocznym. Przedział pasażerski zachował stabilność podczas zderzenia czołowego. Eksperci z Euro NCAP bardzo dobrze ocenili poziom ochrony kolan i kości udowych osób siedzących z przodu. Przednie fotele zabezpieczały również prawidłowo pasażerów przed urazami kręgosłupa wynikającymi z gwałtownego przyspieszenia lub zahamowania w czasie jazdy. Testy wykazały także, że dzieci podróżujące w Audi A3 mogą liczyć na wysoki poziom bezpieczeństwa w przypadku zderzenia przedniego lub bocznego.

Audi A3 otrzymało maksymalną liczbę punktów za ochronę nóg przechodniów w przypadku kontaktu ze zderzakiem przednim samochodu. Skutki wypadku łagodzą również specjalnie zaprojektowany przód auta oraz aktywna maska silnika wypychana w górę podczas kolizji. Euro NCAP pozytywnie oceniło fakt, że system ESC oraz funkcja przypominania o zapięciu pasów należą do standardowego wyposażenia Audi A3.

Warto dodać, że oprócz systemów bezpieczeństwa biernego, które badają testy przeprowadzane przez Euro NCAP, Audi A3 zostało wyposażone w szereg systemów bezpieczeństwa czynnego. Są to na przykład:

  • światła do jazdy w dzień,
  • system do zachowania odpowiedniego dystansu wobec innych pojazdów na drodze funkcją ochrony bezpieczeństwa pasażerów siedzących z przodu pre sense front,
  • asystent utrzymania pasa ruchu,
  • asystent zmiany pasa ruchu,
  • tempomat ograniczający prędkość i
  • funkcja automatycznej rekomendacji przerw podczas jazdy.

Oprócz tego Audi A3 posiada dodatkową funkcję unikania następnych kolizji. Inicjuje ona automatycznie proces hamowania podczas kolizji i pomaga w ten sposób kierowcy w zniwelowaniu niebezpieczeństwa poślizgu i kolejnych zderzeń, będących konsekwencją pierwszej stłuczki.


Źródło: Audi, Euro NCAP, opracowanie: BM