Szef działu rozwoju Audi, Wolfgang Durheimer wyjawił niedawno, że jego firma planuje wypuszczenie na rynek nowej wersji Audi TT, w której zastosowane zostaną „egzotyczne materiały” obniżające masę pojazdu do minimum.
Nowy wariant, określany przez dziennikarzy mianem Audi TT GT3, ma napędzać 5-cylindrowy silnik; prawdopodobnie zmodyfikowana wersja aktualnej generacji liniowej, 5-cylinddrowej jednostki napędowej turbo. Napęd byłby przekazywany na wszystkie koła. Audi TT GT3 będzie wyposażone w klatkę bezpieczeństwa, ale mimo dodatkowych zabezpieczeń nie powinno ważyć więcej niż 1000 kg.
Bazę dla ekstremalnej wersji Audi TT stanowić będzie nowa, modułowa platforma Grupy Volkswagen – MQB, jednak pojazd ma być połączeniem komponentów ze stali, aluminium i włókna węglowego, na podobieństwo modeli GT3 w serii Porsche 911. Niewykluczone, że Audi wykorzysta także jakoś doświadczenia zebrane przez należące do tej samej rodziny Lamborghini, które dwa lata temu chwaliło się superlekkim konceptem Sesto Elemento.
Co do osiągów – najmocniejszy wariant aktualnej wersji Audi TT – RS Plus rozpędza się z miejsca do 100 km/h w 4,1 sekundy i może rozwinąć prędkość maksymalną 280 km/h. Jeśli TT „GT 3” ma być mocniejsze od RS Plus, to model będzie można śmiało zaliczyć do rodziny supersamochodów.