To znak gwarantujący najwyższe osiągi, komfortowe, ponadstandardowe wyposażenie i ogromną satysfakcję z jazdy samochodem Audi. Kierowca otrzymuje je dzięki odpowiedzialnej za produkcję modeli RS, ale także za przygotowywanie zindywidualizowanej oferty dla klientów oraz za przygotowywanie wyścigowych modeli Audi, spółce córce Audi – quattro GmbH, która w tym roku obchodzi trzydzieste urodziny.
30 lat działalności quattro GmbH, to symbol efektywności i najbardziej zaawansowanych rozwiązań technicznych. Pojęcie quattro oznacza nie tylko technikę, która odniosła ogromny sukces, ale też dynamiczny styl życia pod znakiem Audi. Jako spółka zależna od Audi AG, firma odpowiada za trzy zakresy działania koncernu. Pierwszy z nich to rozwój nowych rozwiązań technicznych i konstruowanie najbardziej efektywnych samochodów marki Audi – modeli RS i R8. Drugi zakres to indywidualizacja pojazdów i akcesoria, a trzeci, najnowszy zakres, to sport motorowy.
Samochody produkowane przez quattro GmbH mają specjalną misję. Intencją wprowadzania na rynek modeli RS jest zaoferowanie pełnej oferty w danej serii. Każdy z nich to wielki indywidualista z niezależnym, właściwym tylko sobie charakterem. Skrót RS poświadcza, że oznaczone nim modele posiadają najmocniejszy silnik w danej rodzinie, cechują się ekstremalną dynamiką jazdy i oszczędnością formy przy doskonałych własnościach użytkowych na co dzień oraz wyposażone są w stały napęd na cztery koła quattro.
Tworzymy takie samochody, bo nasi klienci to indywidualiści. Duże znaczenia ma dla nich własny styl i różnorodność. Są to ludzie, którzy mają ambicję znajdowania się w czołówce. – mówi Franciscus van Meel, szef spółki quattro GmbH.
Wchodząc w czwartą dekadę swej działalności, firma ma się czym poszczycić. Jeszcze nigdy w swej historii nie oferowała tylu unikalnych modeli, co obecnie. W ofercie znajdziemy Audi R8 z trzema silnikami i dwiema formami karoserii do wyboru, Audi RS 4 Avant, RS 5 w wersji Coupe i Cabriolet, RS 6 Avant, RS 7 Sportback, TT RS w dwóch wariantach Coupe i Roadster oraz RS Q3, pierwszy w ofercie Audi sportowy SUV.
Zadaniem przedsiębiorstwa, jako sportowej twarzy Audi, jest ciągłe przesuwanie granic tego, czego wykonanie umożliwia aktualny stan wiedzy technicznej. To właśnie quattro GmbH, po raz pierwszy zastosowało mechanizm różnicowy z koronowym kołem zębatym w układzie napędowym quattro i tarcze hamulcowe o falowym kształcie. Także w dziedzinie ultralekkiej konstrukcji, tak ważnej dla Audi, nieustannie proponuje pionierskie rozwiązania w zakresie wykorzystywania elementów z tworzywa wzmocnionego włóknem węglowym.
Zlokalizowany w Neckarsulm i ściśle współpracujący z Audi AG Dział Rozwoju quattro GmbH, zatrudnia 120 pracowników. Kompetencjom w dziedzinie rozwoju nowatorskich rozwiązań towarzyszy szeroka wiedza dotycząca również produkcji seryjnej samochodów. Inżynierowie quattro GmbH sami zajmują się prawie wszystkimi zadaniami, począwszy od badań aż po testy, w tym też konstruowaniem nowych silników, np. jednostki 2.5 TFSI. Wraz z konstruktorami Audi opracowali także silnik 4.0 TFSI, w którym w nowy, inteligentny sposób zastosowano koncepcję downsizingu. Mieli również ogromny wkład w powstanie systemu Dynamic Ride Control, w który wyposaża się trzecią już generację aut ze znakiem czterech ringów.
Audi R8 wytwarzane jest w zakładach w Neckarsulm. 80 procent pracy wykonuje się tu ręcznie. Z taśmy w tamtejszej fabryce zjeżdża także Audi RS 5 Cabriolet, Audi RS 6 Avant i Audi RS 7 Sportback. W przypadku pozostałych modeli, firma ściśle kooperuje z tymi zakładami Audi, w których dane pojazdy powstają – fabrykami w niemieckim Ingolstadt, w Martorell w Hiszpanii i w Győr na Węgrzech.
Świetnie rozwija się również projekt specjalny spółki - Audi Sport customer racing. Wytwarzane przez quattro GmbH wyczynowe Audi R8 LMS, wraz ze swoim poprzednikiem, ponad 150 razy zwyciężało w wyścigach. W 2012 roku ten wyścigowy samochód serii GT wygrał m. in. 24-godzinny wyścig na torze Nürburgring i wyścig w Spa-Francorchamps. Nie tak dawno, bo na początku kwietnia tego roku, firma oddała do użytku setny już egzemplarz tego wyczynowego auta. Trafiło ono do wyścigowego zespołu MS RACING.
Bilans naszych sukcesów w sporcie to 18 tytułów mistrzowskich oraz zwycięstwa w 24-godzinnych wyścigach długodystansowych na torze w Nürburgring, w Spa, Daytona i Zolder. Wszystkie sukcesy, to widoczny dowód wysokiej jakości samochodów sportowych Audi, które co należy podkreślić, w połowie bazują na rozwiązaniach z pojazdów seryjnych. Oddając do użytku setny już egzemplarz wyczynowego Audi, umacniamy naszą wiodącą pozycję w świecie sportów motorowych. Audi R8 startuje bowiem w wyścigach w Australii, Azji, Europie, Północnej i Południowej Ameryce.– podsumowuje sukcesy szef spółki, Franciscus van Meel.
Od roku 1996, spółka quattro GmbH wyprodukowała ok. 75 500 samochodów o nieprzeciętnej, sportowej mocy. Sprzedaż znacznie wzrosła przede wszystkim w minionej dekadzie; z 2,5 tysiąca egzemplarzy w roku 2000, do 11,5 tysiąca aut w roku 2012. W tym samym roku, do rąk klientów oddano 160 tysięcy zindywidualizowanych pojazdów i sprzedano prawie 2,5 mln akcesoriów. W bieżącym roku quattro GmbH zamierza sprzedać 15 tysięcy egzemplarzy R8 i RS. Motorem wzrostu sprzedaży mają być nowe modele: RS 5 Cabriolet, RS 6 Avant, RS 7 Sportback i RS Q3. Oferując łącznie osiem modeli RS, stworzono największą paletę w dotychczasowej historii tych pojazdów. By móc oferować je klientom na całym świecie, firma intensywnie rozwija działalność w USA, Chinach, Rosji i w krajach Bliskiego Wschodu.