Audi Q1 to element naszej szeroko zakrojonej strategii związanej z autami typu SUV. Samochód został zaprojektowany na bazie koncepcji modułowej, poprzecznej płyty podłogowej i będzie z pewnością najtańszym pojazdem serii Q — stwierdził Rupert Stadler, prezes zarządu Audi AG. Nowy model, pomyślany jako początek linii modelowej Q, stanowić będzie wydatny wkład do postępującego rozwoju firmy i wzmocni jej międzynarodową konkurencyjność. Q1 to kontynuacja ofensywy Audi. Do roku 2020, producent z Ingolstadt poszerzy gamę produktów z obecnych 49, do ponad 60 modeli. Do tego czasu, roczna liczba sprzedawanych samochodów Audi osiągnie wartość ponad dwóch milionów sztuk.
Decyzja o rozpoczęciu produkcji nowego modelu w Ingolstadt, pomoże na dłuższy czas zabezpieczyć wykorzystanie mocy produkcyjnych w głównej fabryce koncernu. W tym zakładzie Audi produkuje modele segmentów A i B: A3 i A3 Sportback oraz A4/A5.
Linia Q obejmuje obecnie modele Audi Q3, RS Q3, Q5, SQ5 i Q7. Q5 jest liderem wśród bezpośredniej konkurencji na rynkach całego świata. Do końca października tego roku, cztery ringi dostarczyły swoim klientom 194 430 egzemplarzy Q5, o 17% więcej w stosunku do tego samego okresu roku ubiegłego. Planuje się, że w całym roku 2013, zmontowanych zostanie około 230 000 egzemplarzy tego samochodu. To ponad połowa wszystkich modeli serii Q. SUV’y to w tym roku około 28% całkowitego wolumenu produkcyjnego firmy. Przewiduje się, że do roku 2020 udział ten wzrośnie do ponad 35%. Od roku 2006, gdy wprowadzono na rynek pierwszego SUVa, Audi wyprodukowało i dostarczyło swoim klientom w sumie ponad 1,5 miliona aut z rodziny Q.