...ekspertów, ogłosiło 2.5litrowy silnik TFSI najlepszym w swojej klasie. Moc, efektywność i pełen siły dźwięk – 2.5 TFSI ma to wszystko – brzmi uzasadnienie jury.
Jednostka montowana jest seryjnie np. w Audi RS Q3. Turbodoładowany motor z bezpośrednim wtryskiem, o pojemności 2480 cm3, w zakresie pomiędzy 5200 a 6700 obr/min generuje moc 228 kW (310 KM). Maksymalny moment obrotowy – 420 Nm - dostępny jest w przedziale od 1500 do 5200 obr/min. Do przyspieszenia od 0 do 100 km/h wystarcza mu 5,2 sekundy. Prędkość maksymalną ograniczono elektronicznie do 250 km/h.
W konkursie „International Engine of the Year" Audi zwycięża już po raz dziesiąty. W latach 2005 – 2009 cztery pierścienie zdobywały ten prestiżowy tytuł dzięki silnikowi 2.0 TFSI wygrywającemu w kategorii od 1.8 do 2 litrów. Tegoroczny tryumf, to dla TFSI o pojemności 2.5 litra piąte zwycięstwo z rzędu. Prof. dr Ulrich Hackenberg, członek zarządu Audi AG ds. rozwoju technicznego tak podsumowuje wygraną: Ten pięciocylindrowy silnik ma długą tradycję, sięgającą jeszcze czasów pierwszych rozwiązań quattro. Pasmo jego sukcesów potwierdza trwałość naszej techniki TFSI. Zamierzamy kontynuować nasze wysiłki, by pisać kolejne rozdziały w historii tej koncepcji.
Uroczystość wręczenia tytułu odbyła się wczoraj wieczorem podczas „Engine Expo“ w Stuttgarcie. Dr Stefan Knirsch, kierownik ds. rozwoju silników w Audi powiedział przy tej okazji: 2,5 litrowy silnik TFSI to jednostka o naprawdę wysokiej mocy. Szybko osiągany wysoki moment obrotowy oraz jego doskonała elastyczność dają maksymalną radość z jazdy.